عنوان سئو چیست؟

عنوان سئو چیست؟

زمان مطالعه : 6 دقیقه | آخرین بروزرسانی : 1402/05/21

هنگامی که موضوعی را در مرورگر جستجو می‌کنید چندین عنوان برای شما نمایش داده می‌شود که به رنگی آبی هستند. این عنوان صفحه سایت یا همان عنوان سئو است که بر اساس موضوع صفحه و محتوای موجود در آن انتخاب می‌شود. عنوان سئو یا تایتل سئو معمولا از 50 الی 60 کاراکتر تشکیل شده است که موضوع صفحه را برای کاربران و همچنین خزنده‌های گوگل مشخص می‌کند.

دلیل اهمیت عنوان سئو

تایتل سئو به موتورهای جستجوگر کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانند موضوع صفحه سایت شما را شناسایی نموده و آن را ارزیابی کنند. علاوه بر این وقتی کاربران کلمه کلیدی مورد نظرشان را جستجو می‌کنند با استفاده از عنوان سئو می‌توانند متوجه شوند که کدام سایت محتوایی که مد نظر آنها است را شامل می‌شود. معمولا کاربران با خواندن عنوان سئو تصمیم می‌گیرند که وارد سایت شما شوند. به همین دلیل باید در زمان نوشتن عنوان و استفاده از کلمات کلیدی دقت بسیاری داشته باشید.

تایتل سئو در سه مکان کاربرد دارد:

  • نتایج نمایش داده شده در موتور جستجوگر

نمونه عنوان سئوی نمایشی در گوگل

 

  • قسمت بالای مرورگر

نمونه عنوان سئوی نمایشی در تب مرورگر

 

  • در زمان اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

نمونه عنوان سئوی نمایشی در پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی

 

نکات مهم در مورد عنوان سئو

در زمان نوشتن عنوان سئو یا تایتل سئو باید چند نکته مهم را مورد توجه قرار داد تا سایت شما در صفحات اول مرورگر نمایش داده شود. این عنوان هم برای جذب کاربرد و هم برای جلب رضایت خزنده‌های گوگل نقش بسیار مهمی دارند. برای داشتن یک عنوان سئو خوب و کاربردی رعایت نکات زیر توصیه می‌شود:

از کلمات کلیدی قوی، خوب و پرجستجو استفاده کنید

مهمترین نکته در مورد محتوا و عنوان یک صفحه استفاده از کلمات کلیدی خاص و در عنوان و در داخل محتوا است. هر صفحه باید کلمه کلیدی منحصر به فرد خود را داشته باشد و این کلمه بایستی در عنوان اصلی و در برخی از عنوان‌های فرعی به کار رفته باشد. برای این که بتوانید کلمه کلیدی مناسب و مرتبط با موضوع خود پیدا کنید بهتر است از ابزارهای تحلیل گر گوگل استفاده کنید. یکی از ابزارهای معروف و کاربردی برای یافتن کلمات کلیدی ابزار Google Keyword Planner است. این ابزار به شما چندین کلمه کلیدی را معرفی می‌کند و شما می‌توانید از میان آنها بهترین کلمه کلیدی را انتخاب نموده و در عنوان و متن محتوا استفاده کنید.

 

نمونه تصویر محیط کاربری Google Keyword Planner

 

در صورتی که از کلمه کلیدی مناسبی استفاده نکنید ممکن است رتبه سایت شما افت کند و علاوه بر آن به دلیل عدم تطابق موضوع صفحه با کلمه کلیدی، توسط گوگل جریمه شوید. استفاده از کلمات کلیدی نامربوط موجب رتبه نگرفتن و کاهش ترافیک سایت خواهد شد.

در عنوان اصلی حتما از کلمه کلیدی استفاده کنید

از دیگر نکاتی که در عنوان سئو بایستی رعایت شود، استفاده از کلمه کلیدی است. یک کلمه کلیدی اصلی برای صفحه خود انتخاب کنید و از آن حتما در عنوان سئو استفاده کنید. این عنوان باید چند ویژگی داشته باشد که به شرح زیر است:

  • تا جایی که امکان دارد عنوان را کوتاه و مختصر بنویسید
  • کلمه کلیدی اصلی را ترجیحا در ابتدای عنوان به کار ببرید
  • سایت‌های رقیب را بررسی کنید و ببینید که آنها از چه کلماتی در عنوان سئو خود استفاده کرده‌اند
  • تعداد کاراکترهای عنوان سئو را در حد مجاز انتخاب کنید
  • در مورد صفحات خرید و فروش حتما از کلمات خرید، قیمت و فروش استفاده کنید
  • اگر کلمه کلیدی از چند بخش تشکیل شده است آنها را در کنار یکدیگر بنویسید و میان آنها از کلمات دیگر استفاده نکنید

اگر کلمه کلیدی شما درست انتخاب شده باشد و در عنوان نویسی نیز نکات را رعایت کرده باشید، کاربران با دیدن عنوان صفحه به راحتی می‌توانند سایت شما را پیدا کنند و موضوع کلی صفحه شما را متوجه شوند.

عنوان سئو را جذاب بنویسید

یکی از ترفندهای معمول جذب کاربر استفاده از اعداد در عنوان سئو است. به عنوان مثال (12 تکنیک نوشتن عنوان سئو). در این روش باید دقت داشته باشید که محتوای شما با عنوانی که انتخاب می‌کنید مطابقت داشته باشد در غیر اینصورت کاربرد پس از ورود به سایت و مشاهده متنی متفاوت صفحه را خیلی زود ترک خواهد کرد و این اتفاق برای سئو سایت شما خوب نخواهد بود.

علاوه بر این، همواره سعی کنید عنوان جذاب متناسب با نیاز کاربر نوشته و از کلمات و عبارت‌های جذب کننده مثل بهترین، سریع یا ارزان‌ترین استفاده کنید.

طول تایتل سئو چقدر باید باشد؟

طول استانداردی که برای عنوان سئو تعیین شده است حدود 50 الی 60 کاراکتر است. اما اگر این طول عنوان بیشتر از این تعداد باشد دو حالت پیش خواهد آمد. اولین حالت این است که گوگل تمام عنوان شما را نمایش نمی‌دهد، نیمی از عنوان مشاهده می‌شود و باقی آن به صورت نقطه چین دیده نمایش داده می‌شود و یا به طور کلی عنوان سئو را حذف کرده و به جای آن هدینگ 1 صفحه شما را در معرض نمایش قرار می‌دهد.

 

استفاده از هدینگ 1 (H1) برای عنوان سئو

 

چگونه عنوان سئو سایت خود را تغییر دهیم؟

موتورهای جستجوگر گوگل ابتدا عنوان سئو را بررسی می‌کنند تا موضوع کلی سایت شما را شناسایی کنند. به همین دلیل تایتل سئو یا همان عنوان سئو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وقتی کاربر یک کلمه کلیدی را در مرورگر جستجو می‌کند اولین چیزی که در صفحه مرورگر مشاهده می‌کند عنوان‌هایی هستند که نشان می‌دهند محتوای سایت مربوط به چه موضوعی است. اگر عنوان سئو مناسب نباشد کاربر گمراه خواهد شد و پس از ورود به سایت و مشاهده عدم تطابق عنوان با موضوع سایت سریعا از آن خارج خواهد شد.

برای اینکه بتوانید کاربران بیشتری را به سایت خود هدایت کنید باید عنوان سئو درست و منحصر به فردی را انتخاب کنید. اگر نتیجه مطلوبی را دریافت نکرده‌اید بهتر است عنوان را تغییر دهید. در زمان انتخاب عنوان جدید دقت داشته باشید که عنوان جدید شما باید از عنوان قبلی بهتر و جذاب‌تر باشد. به تعداد کاراکترهای آن دقت کنید و سعی کنید از کلمات مناسب و مرتبط با موضوع سایت استفاده کنید. نکات مربوط به نوشتن عنوان سئو را به درستی رعایت کنید و از افراد کاردان و با تجربه مشورت بگیرید. با ایجاد یک تغییر کوچک و اصولی می‌توانید کاربران بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنید و رتبه سایت را افزایش دهید تا سایت شما در نتایج اول موتور‌های جستجو نمایش داده شود.

عنوان سئو، تاثیر‌گذار‌ترین عامل جذب کاربر

بسیاری از کاربرانی که از موتور جستجو گوگل استفاده می‌کنند به دنبال یک موضوع خاص هستند و با مشاهده عناوین نمایش داده شده سایت مورد نظر خود را پیدا می‌کنند. باید بدانید که استفاده از عنوان سئو خوب و جذاب می‌تواند نظر کاربران را به سمت سایت شما جلب کند و با ورود آنها به سایت شما ترافیک سایت بالا رفته و رتبه شما در گوگل ترفیع می‌یابد. باید دقت داشته باشید که الگوریتم‌های گوگل به طور مرتب در حال پیشرفت هستند و شما برای اینکه بتوانید همیشه بهترین باشید باید از این تغییرات مطلع باشید و عنوان سئو خود را مطابق با آن تغییر دهید. با تغییر عنوان سئو می‌توانید سایت خود را بهبود بخشیده و در نتایج اول بدرخشید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

نظر خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *