مزایای بازطراحی (ریدیزاین یا طراحی مجدد) سایت چیست؟

مزایای بازطراحی (ریدیزاین یا طراحی مجدد) سایت چیست؟

زمان مطالعه : 6 دقیقه | آخرین بروزرسانی : 1402/08/06

یک وب سایت همانند ویترین یک مغازه است و صفحات و اطلاعات موجود در سایت به منظور رفع نیاز کاربران و ارائه خدمات و محصولات و معرفی آنها طراحی می‌شود. اما پس از مدتی شکل ظاهری سایت و اطلاعاتی که برای کاربران نمایش داده می‌شود دیگر جذابیت و کارایی گذشته را نخواهند داشت و نیاز است که سایت دوباره طراحی و بروز رسانی شود. عدم تامین و رفع نیازهای کاربران به معنی از دست دادن مشتری است و سود حاصل از کسب و کار شما نیز افت خواهد کرد. اما بازطراحی (طراحی مجدد) سایت می‌تواند این مشکلات را حل کند. شما می‌توانید با طراحی مجدد سایت و رعایت استانداردها و اصول سئو، سایت خود را دوباره به همان رتبه قبل و شاید بالاتر از آن برسانید و مشتریان بیشتری را جذب کنید. در این مقاله می‌خواهیم به اهمیت بازطراحی و مزایای آن بپردازیم.

دلیل اهمیت بازطراحی سایت

شاید فکر کنید منظور از بازطراحی تغییر کلی سایت و طراحی مجدد تمام بخش‌های سایت است، اما این طور نیست. برای بازطراحی نیازی نیست سایت را دوباره طراحی کنید، تنها با تغییر بخش‌هایی از سایت که کاربران با آن بیشتر سر و کار دارند می‌توانید سایت خود را تقویت کرده و کاربران بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. دلیل این که یک سایت نیاز به بازطراحی دارد عبارت است از:

بهبود عملکرد سایت و افزایش درآمد

در صورتی که سال‌های بسیاری است که سایت خود را راه اندازی کرده‌اید و در این سال‌ها ظاهر و ساختار سایت را تغییر نداده‌اید بهتر است به فکر یک تغییر خوب و اساسی باشید تا بتوانید فروش خود را چندین برابر افزایش دهید. مسلما پس از مدتی پتانسیل سایت شما افت می‌کند و دلیل آن یکنواختی و عدم سازگاری سایت شما با استانداردهای روز است. برای این که بتوانید در سطح رقبای خود فعالیت داشته باشید بایستی سایت خود را بازطراحی نموده و کمی تغییر در شکل ظاهری و استراتژی فروش سایت ایجاد کنید. شاید تغییرات کوچک در این مورد اثر بخشی مطلوبی نداشته باشد، پس بهتر است سایت خود را مجدد طراحی نموده و از تکنیک‌ها و ابزارهای جدیدی برای طراحی سایت استفاده کنید.

 

بهبود عملکرد و افزایش درآمد با بازطراحی سایت

 

تغییر سایت با توجه به تغییر کسب و کار

اگر نوع کسب و کار خود را تغییر داده‌اید بهتر است سایت را نیز مجدد طراحی کنید و خدمات و بخش‌های مختلف سایت را متناسب با کسب و کار خود بازطراحی نمائید. به عنوان مثال اگر در زمینه فروش فعالیت داشته‌اید و به تازگی بخشی را با عنوان ارائه خدمات جانبی راه اندازی کرده‌اید بهتر است سایت را تغییر داده و بخش‌های جدیدی را به آن اضافه کنید. بدین ترتیب سایت شما نظم و ساختار بهتری خواهد داشت. با تقسیم بندی سایت می‌توانید نیازهای مشتریان خود را به صورت هدفمند برآورده کنید و کاربران را راضی نگه دارید.

 

تغییر سایت با توجه به تغییر کسب و کار

 

مزایای بازطراحی سایت

بسیاری از مشکلات فروش و سود دهی کسب و کار با راه اندازی یک سایت موفق و حرفه‌ای رفع خواهد شد. اما اگر سایت شما قدیمی است و سود چندانی ندارید جای نگرانی نیست، تنها با ایجاد یک تغییر در ساختار و شکل ظاهری سایت می‌توانید فروش و درآمد خود را چندین برابر کرده و از رقبای خود پیشی بگیرید. مهمترین مزیت بازطراحی سایت به شرح زیر است:

بهینه سازی منوها و سازمان دهی لینک‌ها

در صورتی که یک سایت لینک دهی درستی نداشته باشد و ترتیب منوها و عملکرد آنها خوب نباشد، رتبه سایت افت می‌کند و از سوی موتورهای جستجوگر یک سایت ناموفق شناخته می‌شود. اگر لینک دهی در سایت شما خوب و منظم نباشد موجب می‌شود تا کاربران خیلی زود سایت شما را ترک کنند و حاضر به ادامه جستجو در صفحات سایت شما نباشند. برای مرتب کردن منوها و نظم بخشیدن به لینک‌ها و رفع مشکل لینک‌های خراب می‌توانید ساختار سایت را تغییر دهید و سایت را مجدد طراحی کنید. پیش از اقدام برای بازطراحی باید یک نقشه کلی طراحی کنید و سایت خود را بر اساس همان نقشه مجدد پیاده سازی کنید. مطمئن باشید که این کار در پیشرفت سایت شما بسیار موثر خواهد بود.

 

بازطراحی سایت برای بهینه سازی منوها و سازمان دهی لینک‌ها

 

افزایش جذابیت سایت

با استفاده از قالب جدید و ترکیب بندی جذاب‌تر قطعا می‌توانید کاربران را به بازدید از سایت خود مشتاق‌تر کنید. اولین چیزی که در زمان ورود به سایت نظر کاربر را به خود جلب می‌کند طراحی و شکل ظاهری سایت است. اگر سایت به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشد می‌تواند تاثیر خوبی بر کاربر گذاشته و اعتماد او را جلب کند. سعی کنید شکل ظاهری سایت خود را تغییر دهید و از طرح‌های خاص و یونیک استفاده کنید. تصاویر، رنگ‌ها، فونت و لوگو را تغییر دهید و از سبک‌های جدید طراحی استفاده کنید.

 

افزایش جذابیت سایت با بازطراحی آن

 

بهینه سازی سایت و سئو قوی‌تر

هنگامی که شما اقدام به بازطراحی سایت می‌نمائید، در حقیقت در حال بهینه سازی سایت خود هستید. وقتی سایت شما برای مدت زیادی به یک حالت باقی می‌ماند از رقبای خود عقب افتاده و رتبه سایت شما افت می‌کند. در نتیجه بازدید و درآمد سایت شما کاهش می‌یابد. با طراحی مجدد سایت می‌توانید سایت خود را از نظر سئو نیز قوی‌تر نموده و در نتایج اولیه گوگل ظاهر شوید. وقتی شما سایت را بازطراحی می‌کنید، محتوای متنی و تصویری آن نیز تغییر می‌کند. از کلمات کلیدی قوی‌تر و بهتر استفاده کنید، لینک دهی سایت را تقویت کنید، عنوان سئو و متا دیسکریپشن خوب و حرفه‌ای بنویسید و به طور کلی تمام اصول سئو را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید.

 

بهینه سازی سایت و بهبود وضعیت سئو

 

تامین امنیت و سازگاری با نرم‌افزارها و مرورگرهای جدید

وقتی شما سایت خود را بازطراحی می‌کنید، آن را با آخرین نسخه مرورگرها و الگوریتم‌های آن سازگار می‌نمائید. اگر سایت شما قدیمی باشد و مرورگرهای جدید نتوانند آن را بارگذاری کنند، کاربران نخواهند توانست از سایت شما بازدید کرده و سایت شما دیگر قابلیت دسترسی نخواهد داشت. به علاوه سایت شما در معرض حمله هکرهایی قرار خواهدگرفت که معمولا از باگ هایی استفاده می‌کنند که در نسخه های قدیمی ابزارهای توسعه وب‌سایت شما وجود داشته است. حال با طراحی مجدد سایت و استفاده از ابزارهای جدید مانند نسخه های جدیدتر وردپرس، پلاگین های بروز و… شما امنیت سایت خود را تامین نموده، آن را با مرورگرهای مدرن سازگار و دسترسی به سایت را برای کاربران و مشتریان جدید امکان پذیر می‌کنید.

 

تامین امنیت و سازگاری با نرم‌افزارها و مرورگرهای جدید با بازطراحی سایت

 

با ریدیزاین سایت، مشتریان خود را چند برابر کنید

شاید بازطراحی سایت کار دشواری به نظر بیاید و نگران این مساله باشید که رتبه سایت شما افت کند و یا مشتریان خود را از دست بدهید. باید بگوئیم که همیشه بروز رسانی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید به نفع دیجیتال مارکتینگ بوده و هست. اگر شما در این زمینه سکون داشته باشید و برای تغییر اقدامی نکنید، در زمینه کسب و کار خود پیشرفتی نخواهید داشت و از رقبای خود جا می‌مانید. بنابراین دیگر وقت آن رسیده است که به فکر بازطراحی سایت خود باشید و از تکنیک‌های جدیدی برای طراحی سایت و جذب مشتری استفاده کنید. آژانس دیجیتال مارکنیگ نتین با تجربه و سابقه درخشان خود در این زمینه می‌تواند شما را در امر طراحی مجدد سایت به بهترین شکل و با جدیدترین متد‌ها همراهی کند.

 

 

با ریدیزاین سایت، مشتریان خود را چند برابر کنید

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

نظر خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *