چگونه یک طراح وبسایت حرفه‌ای شویم؟

چگونه یک طراح وبسایت حرفه‌ای شویم؟

زمان مطالعه : 6 دقیقه | آخرین بروزرسانی : 1402/07/05

اگر قصد دارید طراحی سایت را به صورت حرفه‌ای شروع کنید چند راه برای یادگیری اصول طراحی سایت پیش رو دارید. یک راه یادگیری زبان‌های برنامه نویسی و اشاره است که با استفاده از آنها می‌توانید یک وب سایت را از صفر تا صد پیاده سازی کنید. راه دیگر استفاده از ابزارهایی است که بدون نیاز به داشتن دانش برنامه نویسی به طراح کمک می‌کند تا یک وب سایت را طراحی و راه اندازی کند. در این مقاله می‌خواهیم مهمترین دانش‌ها و مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک طراح وب سایت حرفه‌ای را معرفی کنیم. برای این که بتوانید یک وب سایت حرفه‌ای طراحی کنید باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

اصول پایه و تئوری طراحی وب سایت را یاد بگیرید

قدم اول برای یادگیری طراحی وب سایت، دانستن اصول پایه طراحی و آشنایی با دانش طراحی است. ابتدا شما باید از هر آنچه که موجب می‌شود یک سایت برای کاربران جذاب به نظر بیاید اطلاع داشته باشید. یک طراحی خوب موجب می‌شود تا آمار بازدید از سایت بالا رفته و سایت در نتایج جستجوی گوگل جایگاه بالایی داشته باشد. به همین دلیل پیش از آن که بخواهید طراحی سایت را به صورت حرفه‌ای شروع کنید باید به سایت‌های موفق و معروف سری بزنید و اصول طراحی و تکنیک‌های استفاده شده در طراحی را به خوبی بررسی کنید. نحوه درج محتوا، استفاده از لوگو، چگونگی طراحی منو و تمام جزئیات می‌تواند در جلب رضایت کاربر نقش داشته باشد.

بنابراین پیش از آن که بخواهید چگونگی طراحی وب سایت را یادبگیرید بایستی با اصول طراحی وب سایت و روش‌های جذب مخاطب و مشتری آشنایی داشته باشید و بدانید که کدام عوامل در موفق بودن کسب و کار شما و افزایش درآمد سایت تاثیر گذار هستند.

 

داشتن پلن افزایش آمار بازدید سایت برای افزایش درامد

 

مهارت‌های مورد نیاز را یاد بگیرید

یک طراح حرفه‌ای باید با زبان‌های برنامه نویسی آشنایی داشته باشد. افرادی که می‌خواهند سایت را با استفاده از کدهای برنامه نویسی طراحی کنند باید با زبان‌های برنامه نویسی و اشاره HTML، CSS، JAVAScript، PHP و … آشنایی داشته باشند. برای یادگیری این زبان‌ها باید در دوره‌های آموزشی شرکت کنید و یا با استفاده از آموزش‌های مجازی و رایگان کار با کدها را یاد گرفته و آنها را پیاده سازی کنید. در صورتی که بخواهید از ابزارهای طراحی سایت مانند وردپرس استفاده کنید بایستی کار با این ابزارها را به طور کامل یاد بگیرید. با استفاده از وردپرس نیاز کمتری به دانش کدنویسی دارید اما در صورت تمایل به حرفه ای شدن در طراحی وب، نیاز خواهید داشت تا آشنایی کاملی با انواع زبان های توسعه وب و مفاهیم طراحی داشته باشید. همچنین می‌توانید با استفاده از قالب‌های آماده و افزونه‌های متنوع در مدت زمان کوتاه تری یک وب سایت را طراحی نموده و هر زمان که نیاز بود ان را بروزرسانی کنید. تمام این موارد وابسته به زمان، بودجه و اهداف شما خواهد بود.

 

تاثیر آشنایی با زبان های توسعه وب در طراحی حرفه ای سایت

 

استفاده از ابزارهای مختلف را یاد بگیرید

در هر کار و حرفه باید با ابزارها و مهارت‌های مخصوص آن رشته آشنا شد و کار با ابزارها را به طور کامل یادگرفت. بنابراین برای طراحی وب سایت بایستی با ابزارهای مورد نیاز و نحوه استفاده از آنها نیز آشنا شویم. یک طراح وب سایت برای این که بتواند سایت خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کند و از افکت‌ها و تصاویر مناسب استفاده کند بایستی با اصول اولیه طراحی گرافیک و نحوه استفاده از ابزارهای طراحی گرافیک آشنایی داشته باشد. یکی از ابزارهای پرطرفدار در زمینه طراحی گرافیک، ابزار فتوشاپ است. با استفاده از فتوشاپ می‌توان سایز تصاویر را تغییر داد، رنگ و برخی از جزئیات آن را متناسب با قالب کلی سایت تغییر داد و در صورت نیاز بر روی تصویر متن اضافه کرد و بسیاری از کارهای گرافیکی دیگر که موجب می‌شود یک وب سایت جذاب‌تر شود.

 

استفاده از ابزارها در طراحی حرفه ای سایت

 

با قوانین سئو و اصول اولیه آن آشنا شوید

یک وب سایت خوب باید توسط موتورهای جستجو امتیاز مناسبی کسب کند تا در نتایج اولیه جستجو قرار داشته باشد. برای بالا بردن رتبه وب سایت باید اصول سئو سایت را رعایت کرد. اگر سئو محتوا و کد نویسی به درستی رعایت شده باشد، سایت از نظر موتورهای جستجوگر خوب و باکیفیت تشخیص داده می‌شود و صفحات سایت شما در اولین نتایج جستجو به نمایش درخواهد آمد.

به عنوان مثال استفاده صحیح از هدینگ‌ها در محتوای متنی، استفاده از توضیحات متای مناسب، بک لینک‌های درست و اصولی، لینک دهی مناسب به صفحات مختلف سایت و … از جمله مسائلی است که در بهینه سازی یک وب سایت بسیار موثر است. یک طراح سایت باید با اصول اولیه سئو آشنایی داشته باشد و بخشی از کار سئو که بر عهده وی است را به درستی انجام دهد. استفاده درست از کلمات کلیدی، عنوان بندی مناسب و استفاده از تگ‌های درست و به جا از جمله کارهایی است که یک طراح وب سایت می‌تواند برای بهینه سازی سایت انجام دهد.

 

 

آشنایی با سئو در طراحی حرفه ای وبسایت - نتین

سایت طراحی شده را تست کنید

یک طراح وب سایت بایستی سایت خود را در فضای اینترنت بارگذاری کند تا عملکرد سایت را مورد ارزیابی قرار داده و ایرادات آن را پیش از تحویل به کارفرما و قرار دادن در معرض دید کاربران برطرف کند. علاوه بر این یک سایت خوب و حرفه‌ای باید هم در حالت دسکتاپ و هم تلفن همراه قابل نمایش باشد و تنظیمات منو و محتوای آن به هم نریزد. با استفاده از ابزارهای مخصوص برای این کار می‌توانید سایت را بررسی کنید تا در زمان بارگذاری محتوا مشکلی نداشته باشد.

 

تست طرح و وضعیت ریسپانسیو در طراحی حرفه ای سایت

 

با تکنیک‌های جدید طراحی وب سایت آشنا شوید

امروزه ابزارها و منابع مختلفی وجود دارند که به طراحان کمک می‌کنند تا وب سایت را جذاب‌تر و با خلاقیت بیشتر طراحی کنند. یک طراح خوب و حرفه‌ای بایستی دانش خود را بروز نگه دارد و با ابزارهای جدید آشنا باشد. علاوه بر این طراحان باید طرح‌های جدید را به دقت بررسی کنند و از آنها الهام بگیرند. طراحان با استفاده از وب سایت‌هایی مانند Awwwards، Dribbble و Behence نمونه طراحی‌های مختلف را مشاهده نموده و از آنها ایده بگیرند. این وب سایت‌ها نمونه‌ها را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند و به طراحان وب سایت کمک می‌کنند تا طرح‌های جدید و خلاقانه ایجاد کنند.

 

 

 

همواره اطلاعات خود را بروزرسانی کنید

تکنیک‌های طراحی وب سایت روز به روز در حال تغییر است و طراحان هر روز از ابزارهای جدید و پیشرفته‌ای برای خلق طرح‌های جدید استفاده می‌کنند. اگر شما نیز قصد دارید در کار طراحی وب سایت حرفه‌ای شوید، باید مدت زمان زیادی را صرف یادگیری و تمرین کنید. تمرین و تکرار تنها لازمه بالا رفتن مهارت شما است. شما باید وقت بگذارید و تمام اصول و قوانین طراحی سایت و سئو را بیاموزید و پیوسته در حال تمرین باشید تا بتوانید به عنوان یک طراح موفق فعالیت خود را گسترش دهید. برای استخدام در یک شرکت بایستی یک نمونه کار حرفه‌ای و کامل ارائه دهید. از هر شکست و چالش برای یادگیری استفاده کنید. از تجربیات دیگران درس بگیرید و با افراد حرفه‌ای مشورت کنید. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می‌توانید با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ نتین ارتباط برقرار کنید.

 

یادگیری مستمر و بروزرسانی اطلاعات در طراحی حرفه ای سایت

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

نظر خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *