بهترین وبسایت‌های طراحی گرافیکی را بشناسید

بهترین وبسایت‌های طراحی گرافیکی را بشناسید

زمان مطالعه : 5 دقیقه | آخرین بروزرسانی : 1402/05/14

طراحان گرافیک از منابع مختلفی برای طراحی و گرفتن ایده استفاده می‌کنند. اگر شما نیز در این زمینه فعالیت دارید و به دنبال یک لیست جامع از سایت‌های مختص طراحی گرافیک می‌گردید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. شاید پیدا کردن این منبع کمی دشوار باشد اما با ارائه لیستی از بهترین وب سایت‌های طراحی گرافیک به هنرمندان گرافیست کمک می‌کنیم تا به بهترین وب سایت‌ها دسترسی داشته باشند و وقت و انرژی خود را صرف پیدا کردن سایت‌های طراحی گرافیک نکنند.

بسیاری از این وب سایت‌ها امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند و طراحان می‌توانند تعداد بسیاری از نمونه‌های گرافیکی را مشاهده کرده و از آنها ایده بگیرند. یک سایت موفق در این زمینه باید چند ویژگی مهم داشته باشد تا نظر طراحان را به خود جلب کند.

مهمترین مشخصه یک وب سایت طراحی گرافیک داشتن یک محیط جذاب با طراحی حرفه‌ای است. بدین ترتیب طراحان می‌توانند به این وب سایت اعتماد کنند و علاقه مند باشند تا طرح‌ها و نمونه‌های آن را دنبال کنند. طراحی گرافیک بدون دسترسی به منابع غنی از تصاویر باکیفیت غیر ممکن است. به همین دلیل یک وب سایت مخصوص طراحی گرافیک باید عکس‌هایی با کیفیت مناسب را ارائه دهد تا نظر کاربران را جلب کند.

از دیگر مشخصه‌های یک وب سایت خوب، ارائه خدمات به صورت رایگان و اشتراکی است. بسیاری از وب سایت‌ها خدمات خود را به و صورت پولی و رایگان ارائه می‌نمایند تا تمامی کاربران بتوانند از امکانات موجود در سایت استفاده کنند. در این سایت‌ها برخی از عکس‌ها رایگان هستند و برخی دیگر پولی. خدمات رایگان این وب سایت‌ها نیاز یک طراح گرافیک را برآورده می‌کند و با استفاده از آن‌ها و کمی خلاقیت می‌توان طرح‌های زیبایی ایجاد کرد.

معرفی بهترین وب سایت‌های طراحی گرافیک

در این بخش چند نمونه از بهترین وب سایت‌هایی که گرافیست‌ها از آنها استفاده می‌کنند و بسیار کاربردی هستند را به معرفی خواهیم کرد. این وب سایت‌ها برای بسیاری از افرادی که در زمینه تصویر سازی، عکاسی، گرافیک، طراحی محصول و … فعالیت دارند بسیار مفید خواهد بود.

وبسایت Behance

BEHANCE.NET

این وب سایت یکی از معروف‌ترین وب سایت‌های فعال در زمینه گرافیک و ایده پردازی محسوب می‌شود. این وب سایت برای عکاسان، گرافیست‌ها و تصویر سازان یک وب سایت کاربردی و مفید است و آنها می‌توانند هر آنچه که طراحی می‌کنند را در این وب سایت به اشتراک بگذارند و نظرات سایر هنرمندان را درباره اثر خود دریافت کنند. این وب سایت به صورت تخصصی در زمینه خلاقیت و تصویر سازی فعالیت دارد و در میان طراحان گرافیک طرفداران بسیاری دارد.

 

معرفی وب‌سایت‌ طراحی گرافیکی behance.net

 

از مهمترین موضوعات موجود در این وب سایت می‌توان به مواردی از قبیل عکاسی، گرافیک دیزاین، تصویر سازی، موشن گرافیک، طراحی محصول، معماری، طراحی مد، تبلیغات، طراحی بازی، هنر سه بعدی و … اشاره کرد. علاوه بر این آثار مختلفی که با استفاده از ابزارهای معروف طراحی شده‌اند را به کاربران معرفی می‌کند. یکی از مهمترین ویژگی‌های این وب سایت امکان ایجاد کسب و کار و گرفتن پروژه با استفاده از ثبت نام در سایت و ارائه نمونه کار است. کاربران می‌توانند در قسمت مشاغل پروژه‌های دلاری بگیرند و درآمد بالایی کسب کنند.

وبسایت Freepik

FREEPIK.COM

یک وب سایت کاربردی و مفید برای دانلود رایگان فایل‌های گرافیکی، موکاپ، عکس، وکتور، فایل‌های لایه باز فتوشاپ و بسیاری از فایل‌های دیگر، وب سایت www.freepik.com است. این وب سایت به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌ها را به صورت رایگان و با کیفیت بالا دانلود کنند و در زمینه طراحی گرافیک از آنها استفاده کنند. برای ورود به این سایت باید فیلتر شکن داشته باشید زیرا برای کاربران ایرانی فیلتر شده است. این سایت یک منبع غنی و کامل برای طراحان گرافیک، اپلیکیشن و وب سایت است و با هر اکانت عادی می‌توان به صورت روزانه چندین تصویر را به صورت رایگان دانلود کرد.

 

معرفی وب‌سایت‌ طراحی گرافیکی freepik.com

 

وبسایت Uplabs

UPLABS.COM

این وب سایت یک مرجع کاربردی و مفید برای دانلود فایل‌های لایه باز فتوشاپ، افتر افکتس، ادوب ایکس دی و الستریتور به صورت رایگان است. علاوه بر این بسیاری از فایل‌های کاربردی وردپرس و HTML در این سایت در دسترس است و کاربران و طراحان سایت می‌توانند آنها را به صورت رایگان دانلود کنند. این وب سایت برای طراحان اپلیکیشن، گرافیست‌ها و طراحان سایت یک منبع خوب و کاربردی محسوب می‌شود.

 

معرفی وب‌سایت‌ طراحی گرافیکی uplabs.com

 

وبسایت Color.Adobe

COLOR.ADOBE.COM

استفاده از رنگ مناسب و ترکیب‌های رنگی دقیق در طراحی گرافیک از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از وب سایت‌های مفید و کاربردی که رنگ بندی‌های بی نظیری را به کاربران ارائه می‌دهد، وب سایت ادوبی کالر است. طراحان با استفاده از این وب سایت می‌توانند برای مجموعه طراحی‌های خود، رنگبندی‌های مورد نظر را ذخیره نموده و در طراحی خود از آنها استفاده کنند. با استفاده از این وب سایت می‌توان یک پالت حرفه‌ای ساخت و از آن در طراحی‌ها استفاده کرد.

 

معرفی وب‌سایت‌ طراحی گرافیکی color.adobe.com

 

وبسایت Dribbble

DRIBBBLE.COM

یکی از وب سایت‌های معروف در زمینه طراحی گرافیک که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، وب سایت دریبل است. این وب سایت یک مرجع عالی برای دانلود رایگان طرح‌های لایه باز، سایت‌های لایه باز، وکتورهای لایه باز و … محسوب می‌شود و بسیاری از طراحان و هنرمندان که در زمینه‌های مختلف طراحی و تصویر سازی فعالیت دارند می‌توانند به راحتی از فایل‌های رایگان آن استفاده کنند. افرادی که در زمینه طراحی گرافیک فعالیت دارند و به دنبال یکم فرصت شغلی خوب هستند، می‌توانند از طریق این سایت با مشاغل مختلف در سراسر جهان آشنا شوند.

 

معرفی وب‌سایت‌ طراحی گرافیکی dribbble.com

 

وبسایت Materialpalette

MATERIALPALETTE.COM

از دیگر وب سایت‌های کاربردی در زمینه انتخاب رنگ و رنگ بندی، وب سایت MATERIALPALETTE است. این وب سایت به کاربران اجازه می‌دهد تا پالت رنگ مخصوص خود را تهیه کنند و از رنگ بندی‌های مناسب برای طراحی‌های خود استفاده کنند.

 

معرفی وب‌سایت‌ طراحی گرافیکی materialpalette.com

 

وبسایت Videezy

VIDEEZY.COM

این وب سایت یکی دیگر از وب سایت‌های موجود برای دانلود فایل‌های رایگان گرافیکی، وکتور، براش و تصاویر باکیفیت است. این وب سایت بسیاری از فایل‌های لایه باز را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده است. بخشی از طرح‌ها و فایل‌ها به صورت پولی هستند و برای افرادی که طرح خاصی مد نظرشان است مناسب هستند. این افراد می‌توانند با پرداخت حق اشتراک از فایل‌های پولی استفاده کنند.

 

معرفی وب‌سایت‌ طراحی گرافیکی videezy.com

 

از دیگر سایت‌های مفید و کاربردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

365PSD.COM

BRUSHEEZY.COM

PINTEREST.COM

WEBNEEL.COM

FORDESIGNER.COM

BRANDCROWD.COM

DAFONT.COM

برچسب‌ها: بدون برچسب

نظر خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *