زمان یادگیری سئو چقدر است؟

زمان یادگیری سئو چقدر است؟

زمان مطالعه : 7 دقیقه | آخرین بروزرسانی : 1402/04/31

اگر قصد دارید یک کسب و کار تازه راه اندازی کنید و یا می‌خواهید از سئو به عنوان روشی برای کسب درآمد استفاده کنید باید تمام اصول مقدماتی و پیشرفته آن را یاد بگیرید. اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چقدر زمان نیاز است تا سئو را به طور کامل بیاموزید؟ اگر می‌خواهید بدانید که مدت زمان یادگیری سئو چقدر است از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مدت زمان لازم برای یادگیری سئو

مدت زمان یادگیری سئو به دو عامل مهم بستگی دارد. اول این که شما چقدر با سئو آشنا هستید و چرا می‌خواهید آن را یاد بگیرید، و دوم این که چه روشی را برای یادگیری انتخاب می‌کنید.

مدت زمان یادگیری در مورد اول بسته به این که شما به چه منظور می‌خواهید سئو را یاد بگیرید و چه اندازه از آن استفاده خواهید کرد متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ممکن است برای یک فردی که می‌خواهد با سئو آشنا شود و اصول اولیه آن را یاد بگیرد یک دوره 20 روزه الی یک ماهه کافی باشد، اما فردی که قصد دارد یک سایت حرفه‌ای را راه اندازی کند باید مدت زمان بیشتری را صرف یادگیری اصول اولیه و پیشرفته کند.

 

مدت زمان لازم برای یادگیری سئو

 

و اما در مورد عامل دوم گفتیم که روش آموزش سئو در مدت زمان یادگیری تاثیر دارد. به طور کلی سئو را می‌توان به سه روش یاد گرفت:

یادگیری اصول سئو با استفاده از دوره‌های آموزشی

یکی از ساده‌ترین روش‌های یادگیری سئو شرکت کردن در دوره‌های آموزش سئو است. این دوره‌ها معمولا به صورت جامع برگزار می‌شوند و تمام افراد مبتدی و آشنا به اصول اولیه سئو می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کرده و این مهارت کاربردی را یاد بگیرند. یک فرد مبتدی با تمام کردن دوره‌های آموزشی می‌تواند به عنوان یک متخصص سئو فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کند و از این راه کسب درآمد داشته باشد.

اگر قصد دارید در دوره‌های آموزش سئو شرکت کنید می‌توانید پس از 4 الی 7 ماه، تمام زیر و بم سئو و تمام اصول آن را یاد بگیرید و در سئو حرفه‌ای شوید. البته این مدت زمان به این بستگی دارد که در طول هفته چند روز و چند ساعت را به یادگیری اختصاص می‌دهید و چقدر انرژی صرف یادگیری می‌کنید. به عنوان مثال اگر بخواهید هر روز یک ساعت برای یادگیری زمان صرف کنید این مدت طولانی‌تر خواهد شد و تا 6 الی 7 ماه طول می‌کشد. اما اگر هر روز 2 الی 3 ساعت وقت بگذارید و در دوره‌ها شرکت کنید، در مدت زمان کوتاهی می‌توانید سئو را به طور کامل یاد بگیرید.

البته دقت داشته باشید شرکت کردن در جلسات آموزش سئو به تنهایی کافی نیست. شما باید همزمان با آموزش از آموخته‌های خود استفاده کنید و در صورت امکان یک دوره کارآموزی را نیز پشت سر بگذارید تا با موارد کاربرد سئو  نحوه استفاده از دانش خود آشنا شوید. همچنین همواره باید خودتان را با روش‌ها و الگوریتم‌های جدید گوگل بروز کنید و به یادگیری ادامه بدهید.

یادگیری اصول سئو با استفاده دوره‌های کارآموزی

راه دیگر یادگیری سئو شرکت کردن در دوره‌های کارآموزی سئو است. معمولا دوره‌های کارآموزی به صورت 3 ماهه برگزار می‌شوند. این دوره‌ها بیشتر بر نکات کاربردی تمرکز دارند و این نکات به صورت تجربی به کارآموزان آموزش داده می‌شود. البته اگر فردی سئو را به صورت تخصصی یاد بگیرد این دوره‌ها برای او کافی نخواهند بود و باید در دوره‌های آموزشی نیز شرکت کند.

البته توصیه می‌شود ابتدا در دوره‌های آموزشی شرکت کنید و سپس برای آشنایی با نحوه استفاده از اصول سئو یک دوره کارآموزی را نیز پشت سر بگذارید. در زمان انتخاب دوره کارآموزی مطمئن شوید که هدف از برگزاری دوره تنها آموزش است و قرار نیست شما برای آن شرکت کار حرفه‌ای انجام دهید. اگر قصد دارید در شرکتی مشغول به کار شوید ابتدا باید یک دوره سه ماهه آموزش را پشت سر بگذارید و با تمام اصول کاربردی سئو آشنا شوید، سپس فعالیت خود را در آن شرکت آغاز کنید.

 

یادگیری اصول سئو با استفاده دوره‌های کارآموزی

 

شما در این دوره‌ها می‌توانید با مهارت‌های کاربردی سئو آشنا شوید و به عنوان یک کارشناس کاربلد در شرکت‌های مرتبط استخدام شوید. البته اگر می‌خواهید کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید می‌توانید پس از اتمام دوره کارآموزی به دنبال راه اندازی سایت خود رفته و کسب و کار خود را رونق دهید.

یادگیری اصول سئو با استفاده از آموزش‌های رایگان

و اما سومین روش برای یادگیری سئو استفاده از منابع و آموزش‌های رایگان است. این روش یادگیری نسبت به دو روش دیگر بازدهی پائینی دارد و تنها برای زمانی مناسب است که شما بخواهید یک دید کلی درباره سئو کسب کنید. اگر قادر به پرداخت هزینه دوره‌های آموزشی نیستید می‌توانید برای شروع از این منابع استفاده کنید و سپس یک دوره کارآموزی را پشت سر گذاشته و اصول مهم و کاربردی را یاد بگیرید. این منابع رایگان را می‌توانید در سایت‌های مختلف پیدا کنید و با خواندن و دیدن ویدئوهای آموزشی با اصول مقدماتی سئو آشنا شوید. با استفاده از این روش ممکن است چندین ماه زمان نیاز داشته باشید تا بتوانید تمام اصول مورد نیاز سئو را یاد بگیرید.

یادگیری مهارت‌های دیگر سئو

 

یادگیری مهارت‌های مرتبط با سئو

 

یک سئوکار علاوه بر اصول سئو باید مهارت‌های اضافی دیگری را نیز بیاموزد تا بتواند در این کار به صورت تخصصی فعالیت داشته باشد. پس از این که شما تمامی مهارت‌ها و اصول سئو را یاد گرفتید نوبت به آن می‌رسد که یک سری مهارت‌های دیگر را نیز یاد بگیرید:

طراحی سایت

شما با شرکت در یک دوره 70 ساعته می‌توانید این مهارت را یاد بگیرید و در آن نسبتا حرفه‌ای شوید. یک سئو کار باید با نحوه طراحی سایت و اصول آن آشنایی کامل داشته باشد. تنها دانستن اصول سئو برای یک سئوکار کافی نخواهد بود. شما می‌توانید در دوره‌های تئوری و عملی طراحی سایت شرکت کنید و در آن حرفه‌ای شوید.

دیجیتال مارکتینگ

از دیگر مهارت‌های مورد نیاز برای یک سئوکار، آشنایی با دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات آنلاین و … است. این مهارت طی یک دوره 30 ساعته آموزش داده می‌شود و پس از یادگیری و تمرین می‌توانید در این زمینه نیز مهارت لازم را کسب کنید. هر قدر دانش شما در زمینه سئو بیشتر باشد در این مسیر موفق‌تر خواهد بود.

استفاده از ابزارهای آنالیز

یکی از مهارت‌های ضروری و مورد نیاز برای یک سئوکار آشنایی با ابزارهای آنالیز است. این مهارت یک دوره آموزشی تقریبا 20 ساعته دارد و پس از اتمام دوره، سئوکار با تمامی ابزارهای تخصصی آشنا شده و می‌تواند از آنها استفاده کند.

چه عواملی بر مدت زمان یادگیری سئو تاثیر دارد؟

به طور کلی چند عامل مهم می‌تواند تعیین کند که مدت زمان یادگیری سئو چقدر است. نمی‌تواند مدت زمان مشخصی را برای تمامی افراد مشخص کرد زیرا دانش و توانایی افراد در یادگیری آنها نقش مهمی دارد. از مهمترین عوامل موثر بر مدت زمان یادگیری سئو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تلاش فردی

یکی از مهمترین عوامل در یادگیری سئو میزان تلاش فرد برای یادگیری است. پشتکار و پیگیری فردی در آموزش و گذر از چالش‌های موجود در مسیر یادگیری از جمله مسائلی است که تعیین می‌کند یک فرد در چه مدتی می‌تواند اصول سئو را یاد بگیرد. فردی که خیلی کند پیش می‌رود و با هر شکست روحیه خود را از دست می‌دهد نمی‌تواند در مدت زمان کوتاه سئو را یاد بگیرد. اما فردی که هوش و پشتکار بالایی دارد و در این زمینه مصمم و با اراده عمل می‌کند و در تمام جلسات آموزش شرکت می‌کند در مدت زمان کوتاهی می‌تواند یک متخصص سئو شود.

  • هدف و انگیزه

این که یک فرد به چه دلیل می‌خواهد سئو را یاد بگیرد خیلی مهم است. به عنوان مثال فردی که تنها برای این که یک مهارت را بیاموزد یا فردی که می‌خواهد از این مهارت برای کسب درآمد استفاده کند تفاوت دارند. فردی که انگیزه بیشتری دارد آموزش‌ها را بیشتر و جدی‌تر دنبال می‌کند و قطعا در مدت زمان کوتاه‌تری می‌تواند یک دوره آموزشی را به پایان برساند. اما فردی که به صورت تفریحی در این دوره‌ها شرکت می‌کند و هدف مشخصی ندارد ممکن است با آرامش و سرعتی آرام آموزش‌ها را پشت سر گذاشته و در نهایت این مهارت را بیاموزد.

 

هدف و انگیزه در یادگیری سئو

 

در مسیر یادگیری سئو ثابت‌قدم باشید

دانش سئو انتها ندارد، زیرا گوگل به طور مرتب الگوریتم‌های خود بروزرسانی می‌کند و یک سئوکار باید با این تغییرات آشنا باشد و پیوسته به دنبال یادگیری بوده و دانش و مهارت خود را روز به روز بیشتر کند. بنابراین نباید این گونه تصور کردن که با یک دوره آموزشی می‌توان برای همیشه در این زمینه فعالیت داشت. سئوکار حرفه‌ای باید اطلاعات و دانش خود را مطابق با تغییرات الگوریتم‌های گوگل و ابزارهای آن بروزرسانی کند.

برچسب‌ها: بدون برچسب

نظر خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *